Изучавал е вземане на управленски решения и информационни технологии. Той е специализиран в ефективното използване и автоматизация на ИТ в бизнеса. Той предлага на предприемачите няколко уеб услуги - консултации, създаване на уебсайтове, уеб администрация и различни видове оптимизации. Интересува се от сигурността и изкуствения интелект.
Рекламирането в рекламната мрежа на Google AdWords се счита за най-ефективния начин за насочване на рекламите Ви. С правилната кампания можете драстично да увеличите приходите си. От друга страна, можете да инвестирате значителни ресурси и резултатите ще бъдат разочароващи. Нека да разгледаме как работи и колко струва „реклама от Google“.
Google AdWords е цялостната рекламна система на Google. Тази система включва търсене с Google, мрежови партньори (хора, които пускат реклами на своя сайт чрез Google AdSense) и YouTube.
ИНФОРМАЦИЯ: AdSense осигурява приходи от издатели, мобилни приложения или канали в YouTube за реклама от мрежата на AdWords.
Колко ограничено е рекламното пространство, има търг за всяко едно търсене. За щастие това не е типичен търг, при който печели най-високата оферта. Модифициран търг се използва за определяне на цената и класирането на отделните реклами.
Формулата за изчисляване на класирането на рекламите се състои от две части:
- Максималната цена, която искате да платите за ключовата дума (оттук нататък макс. CPC).
- Качество на рекламата.
Тогава самата формула е макс. CPC x качество на рекламата. За по-добро разбиране даваме следния пример:
Рекламодатели | Макс. CPC | Качество на рекламата | Рекламен ранг |
Ти | 4 евро | 10/10 | 40 |
Състезател 1 | 6 € | 6/10 | 36 |
Състезател 2 | 8 евро | 3/10 | 27 |
Състезател 3 | 12 € | 1/10 | 12 |
Въпреки че сте готови да платите по-малко за рекламата си, отколкото вашите конкуренти, тя може да се появи на първо място. Google избра това решение, така че хората да могат да виждат качествени реклами и да използват услугите им в бъдеще. Ето защо е много важно да предлагате възможно най-качествените реклами. Необходимо е да добавите, че плащате за рекламата само когато някой наистина кликне върху нея.
Какви критерии влияят върху качеството на рекламирането в Google AdWords?
- CTR (Click-Through Rate) е честотата на кликване на рекламата. Изчислява се като съотношение на кликнатите към показаната реклама. Това е най-важният показател за добра реклама. Колкото повече хора кликват върху вашата реклама, толкова по-добре. Неопитните потребители често бързо създават реклама и след това тестват дали тя се показва. Това е грешка. Те намаляват своята CTR, качеството на рекламите и след това трябва да увеличат максималната си CPC.
- Изпълнение на предишни кампании.
- Структурата и съдържанието на страницата, която рекламирате.
- други.
Действителната цена на реклама се изчислява въз основа на ранга на рекламодателя под вас/качеството на рекламата ви + 0,01 евро.
В нашия пример това ще означава следното:
Рекламодатели | Макс. CPC | Качество на рекламата | Рекламен ранг | Действителната цена |
Ти | 4 евро | 10/10 | 40 | 36/10 + 0,01 = 3,61 |
Състезател 1 | 6 € | 6/10 | 36 | 27/6 + 0,01 = 4,51 |
Състезател 2 | 8 евро | 3/10 | 27 | 12/3 + 0,01 = 4,01 |
Състезател 3 | 12 € | 1/10 | 12 | рекламата няма да се показва |
Разходите за реклама в крайна сметка зависят от няколко фактора:
- местоположение,
- език,
- време,
- оборудване,
- сезонност,
- конкуренция,
- промишленост.
- други.
Няма минимална или максимална месечна сума, която да се рекламира. Не е проблем да рекламирате с дневен лимит от 5-10 €. Можете да увеличите или намалите този лимит по всяко време.
Въпреки че настройването на реклама не е много трудно и след преглед на няколко инструкции, дори средностатистически потребител на компютър може да го направи, е необходимо да се прави разлика между рекламата и рекламата. Като начинаещ не е нужно да знаете някои съвети и трикове. Те могат да ви струват стотици евро. Затова препоръчваме да поверите настройката на рекламните кампании на експерти. Компаниите таксуват за такава работа на час от 30 до 50 евро без ДДС. Фрийлансърите имат по-ниска ставка, 10 € - 30 € без ДДС. Разбира се, това зависи от обхвата и сложността на кампанията.
Рекламата не е краткосрочен процес. Макар да изглежда, че просто трябва да пуснете реклама за един месец, не е така. След месец няма да получите достатъчно подходящи данни. Рекламата трябва да се пуска поне 2-3 месеца. Впоследствие се извършва по-голяма ревизия и цикълът се повтаря. След около половин година трябва да имате оптимизирана реклама, която дава резултати.
Сегменти с най-скъпите ключови думи в Словакия
Разликите в ценообразуването на ключови думи са добре илюстрирани от класирането на PerformicsB2BGroup Performance Agency, което сравнява средната цена на кликване (CPC) на търсенията с Google за 2016 г. за небрандирани кампании в различни сегменти, насочени към общи ключови думи, които не включват клиентска марка .